Tomonicska Péter #posztoljblogger posztja blogosítva

Egy nyári Balatoni horgászatomat osztanám meg, ami életem eddigi legjobb pergetése volt, de ne haladjunk ennyire előre. Augusztus közepén járunk, nekem csónakom még csak fejben van sajnos, de mindig jó ha az embernek vannak olyan barátai akik ingyen és bérmentve hurcibálják horgászni a Balatonra nem eredménytelenül. 😀 Hajnalban 4:30 körül indultunk, és 5 felé már a kikötőből csónakáztunk a jónak vélt hely felé. A reggelt süllőzéssel kezdtük, a kapocsba a lehető legegyszerűbb csali került, egy 8 centis fehér twister. Talán 10. dobásra egy nagyon határozott jó kapásom volt, de mégsem az az igazi süllős koppintás, és bevágás után a karikába hajló pálca sem süllőt mutatott. Csak abban tudtam bízni, hogy nem nyelt mélyre és nem harapja el a 25-ös fc előkét, 5-6 perces fárasztás után egy szép 90es forma csukát emeltem a csónakba, gyors fotó után úszhatott is tovább a napfelkeltének köszönhetően narancssárga fényben úszó Balatonba.

Pár dobás után megismétlődött ugyan ez annyi különbséggel, hogy egy kisebb 60-70 cm forma csuka jött.

Átálltunk a legközelebbi helyre, hátha ott találunk süllőt. Első dobásokra már mindkettőnknél jelentkeztek kapások de nem volt az igazi. Néhány leharapott farkú gumihal után, a dobozomban turkálva találtam pár darabot az egyik kedvenc kősüllős gumimból, ami egy 4 centis sárga kis mann’s, egy 3 grammos jigen ezt dobtam ugyan abba az irányba ahonnan a kapások voltak. Első dobásra már halam volt vele, egy szép köves, majd következő dobásra még egy és ez így folytatódott tovább, felváltva süllő és köves.

Majd egyik dobásra egy átlagosnak mondható kapást követő bevágás után nagy harc következett, végig bennem volt hogy biztos nagysüllő lesz, bár kicsit furcsának találtam a védekezését, de a remény hal meg utoljára, és meg is halt a nyálkás zsinór láttán. 😀 Jó azért nem volt olyan borzalmas egy nagy harcsát fárasztani medium bottal a Balaton “közepén” 8-10 perc után a vízfelszínre felfekvő méter feletti harcsa láttán csak az járt a fejemben, hogy hogy fog ez a csónakba kerülni. Gyors keresgélés után egy rongyot a kezemre tekerve tudtam a szájába nyúlni és beemelni a csónakba.

Nem tudom, hogy a harcsa miatt vagy a fentről tűző nap miatt de aznap már nem sikerült több süllőt fognunk. Délután csukázni kezdtünk, nálam a kedvenc csuka csalim az Ottóbácsi féle 13as kele került a kapocsba, egy ilyen nap után úgy voltunk vele, hogy az sem baj ha már kapásunk sem lesz, csak a semmibe bámulva szórtuk a hínármezők környékét. Itt sem telt el sok idő és egy hosszú dobás első pár méterében hatalmas kapással akasztottam egy nagynak vélt csukát, de pár másodperc után sikerült lelépnie. Kicsit csüggedten de dobáltam tovább, nem is hiába. Pár dobás múlva a csónak mellett durrantotta le a szépen billegő kanalat egy 80as forma csux.

Nap végéig még sikerült pár kapást elérnünk hasonló méretű csukáktól és fogtunk is még párat. 5 óra felé hulla fáradtan kötöttünk ki a kikötőben, és megbeszéltük, hogy holnap is jövünk. 😀 Összességében 12 darab kövest és süllőt, 7 darab csukát és 1 harcsát tudtunk kivarázsolni, ez a Balatonból számunkra egy fergeteges eredmény volt.

Nem vagyok egy költői lélek, de remélem sikerült egy kicsi belátást nyújtanom ebbe a pecámba.